[Szumo] Szumós cikk

iszabados iszabados at t-online.hu
2010. Sze. 20., H, 09:05:47 UTC

Sziasztok!

Elolvastam a cikket, amit említesz.

Pár gondolatot fűznék hozzá, mindannyiunk (szumó szeretők) megnyugtatására:

Az "úriember" aki a cikket írta nyilvánvalóan a focimeccseket látogatók
értelmi színvonalán áll, ahol, ha nem gyújtják fel a stadiont és nem
rombolják le a környéket nem is volt semmi érdekes a meccsen. Nem is
beszélve néhány élvezhetetlen és unalmas BL-közvetítésről.

A szumómérkőzésen kifogásolta, hogy nem pörögnek az események. Hagy
jegyezzem meg, hogy pl. az amerikai focimeccsek is - ha ezt a szempontot
nézzük - dögunalmasak. 1-2 másodpercig nyomják egymást utána 10 percekig
tanácskoznak, 1000 féle koordinátor osztja az észt, ezalatt reklámok
tömkelege meg különböző érdektelen statisztikák untatják a nézőt. A
formula-1 - amit szintén példának hoz fel sport-ökör barátunk - a helyszínen
nézve szintén elég fárasztó és unalmas. Ezt merem állítani pedig nagy f-1
rajongó vagyok én is, de a pályán uralkodó állandó 120 dB-es zajban semmit
nem hallasz (pedig az anyanyelveden beszélnek), hiába vannak nagy kivetítők.
A mezőny szétszóródik, nem lehet tudni ki hol áll, stb.

Azt pedig szerintem tisztelni kellene, hogy van egy sportág, amelyet már
több mint 1000 éve változatlan szabályokkal vívnak. Vannak sportágak ahol
szinte minden évben változtatják a szabályokat a szponzorok kénye-kedve
szerint, hogy mikor melyik hoz nagyobb nézettséget és melyikben lehet több
reklámot elnyomni.

Egy szó, mint száz hála istennek nem vagyunk egyformák, a hülyegyerek
barátunk ne nézzen szumót, ha nem tetszik neki. Nézze csak nyugodtan az
Eurosporton a szkandert, meg a kő- papír-ollót, vagy a pankrációt, ott úgy
sem tudnak mást közvetíteni.

Üdv: iszabados